Tuesday, February 10, 2009






salam ukhuwah..
saban hari kita melihat di kaca televisyen, kita dengar dari corong-corong radio keganasan, kekejaman Zionis dan konco-konconya di bumi Palestin.. mereka mengebom rumah ibadat, membunuh wanita, kanak-kanak dan orang tua sesuka hati tanpa rasa belas kasihan.. mereka menggunakan taktik kotor demi melenyapkan bangsa Palestin di tanah tumpah darah mereka sendiri.. seperti yang kita tahu, umat Islam keseluruhannya mengecam tindakan kebinatangan Zionis tersebut.. Ada segelintir pihak yang hanya mengalirkan air mata di hadapan kaca televisyen, mengutuk, memaki hamun zionis dan konco-konconya.. Ada pula yang teriak dengan penuh semangat dalam demonstrasi-demonstrasi menentang Yahudi.. ada pula pihak yang menyuarakan supaya kita memboikot barangan mereka... adakah cara-cara ini benar-benar berkesan duhai saudaraku??







namun, apakan daya.. hanya dengan cara itu sahaja kita dapat melahirkan rasa marah, benci yang teramat sangat kepada bangsa penceroboh itu! ketahuilah sahabat, sesungguhnya Yahudi di bumi Palestin tidak berganjak walau sedikit pun! sesungguhnya tak bergegar langsung bangunan Rumah Putih di Washington! Tidak goyah langsung semangat mereka untuk membunuh saudara-saudara kita di sana.. malah, makin rancak permainan peluru, butiran-butiran bom gugur mengenai tubuh saudara seIslam kita di sana.. Mereka seolah-olah buta, pekak dan tuli dengan lahar-lahar kemarahan umat Islam! Walaupun begitu saudaraku, sesungguhnya masih ada lagi cara yang benar-benar boleh melumpuhkan mereka.. Mereka sangat benci sekiranya kita menggunakan cara ini.. Renungkanlah surah Al-Baqarah, ayat 120:

"sekali-kali Yahudi dan Nasrani itu tidak akan redha selagi kamu tidak mengikut agama(cara hidup) mereka."

Jika kita hayati maksud ayat di atas, maka dapat kita fahami bahawa mereka sangat benci sekiranya umat Islam dapat mengamalkan cara hidup Islam dengan sebenar-benarnya.. inilah cara yang paling memedihkan hati mereka.. kita wajib memboikot cara hidup mereka! buang jauh2 amalan hedonisme(berseronok yang keterlaluan): elakkan diri anda drpd bersubahat dengan program realiti TV yang menjurus ke arah maksiat, minum arak, berjudi, pergaulan bebas, riba, dadah, berpasang-pasangan dengan bukan muhrim, tidak menutup aurat dengan sempurna dan semua perkara-perkara yang bertentangan dengan syara'..

oleh itu, marilah sahabat-sahabatku, saya menyeru pada diri ini dan sahabat-sahabat sekalian, tetapkanlah kembali landasan hidup kita di atas landasan yang benar.. peganglah erat kalamullah 'azza wajaala dengan pegangan seerat-eratnya.. hidupkanlah kembali cara hidup sunnah Rsulullah s.a.w.. sesungguhnya hidup dgn cara sunnah itu membawa kejayaan.. Mantapkalnah diri kita dengan ilmu sebanyak-banyaknya.. Ilmu yang bermanfaat untuk dunia dan akhirat.. persiapkan diri kita untuk menempuh mehnah dan tribulasi akhir zaman.. Justeru itu, marilah kita beramai-ramai memboikot cara hidup Yahudi!! ayuh sahabat! jgn bertangguh lagi! mulakan sekarang!! takbir..ALLAHUAKBAR!!!


No comments:

Post a Comment